O Piatră Unicat

După Călimani, Ceahlău și Rarău, era timpul pentru ceva nou în peisajul turelor de iarnă așa că, am ales tot ceva accesibil fără echipament tehnic special. Și a fost Hășmaș. Hășmașii i-am văzut din mașină când am traversat Cheile Bicazului. Chiar dacă nu impresionează prin înălțime (având sub 2000m), abrupturile sale întorc privirile oricărui trecător. Dacă de jos i-am văzut, am zis să vedem cum o fi sus.

Tură de două zile, cu obiective prestabilite: Cabana Piatra Singuratică (locul de înnoptare) și Vf. Ascuțit în prima zi, iar a doua zi, Vf. Hășmașul Mare. La fața locului lucrurile s-au schimbat nițel. Am urcat pe bandă albastră din Bălan până la cabană. Mai erau vreo două ore jumate până la apus. Traseul spre Vf. Ascuțit nu era bătut și fără rachete am renunțat să-l mai facem. Am preferat să așteptăm liniștiți apusul pe lângă Piatra Singuratică (Unică, după altă denumire).

A doua zi urma Hășmașul Mare. Na, că nici asta nu ne-a ieșit chiar cum am vrut. Cu vizibilitate de 50-100m maxim, ninsoare și vânt (nu puternic, dar mediu), încercările ne-au fost zădărnicite și de faptul că traseul spre vârf nu este marcat de la intersecția cu traseul de creastă. Care intersecție, nici aia nu e marcată. Pe lângă asta, zăpada viscolită a făcut imposibil să mai găsim urmele de dinainte cu o zi pe care urcaseră alți turiști (pe o vreme superbă, de altfel…). Oricum, ajunși acasă, după ce am descărcat hărțile înregistrate, am constatat că am ajuns tocmai sub vârf, și am mai fi avut o jumătate de oră până sus, prin zăpada ce depășea genunchii. Efortul ar fi fost oricum mai degrabă inutil datorită lipsei de vizibilitate. Experiența a fost însă foarte intensă. Și utilă. Nu distractivă, dar… pură. Am simțit natura în starea ei brută. Una peste alta, o experiență pozitivă. Și data viitoare, poate îmi atrageți voi atenția să-mi iau cagula și ochelarii de schi… doar în caz că mai dăm de vreme din asta.

Să trecem și la poze. Cadrele sunt puține, se vor repeta subiectele în poze, dar ceea ce face diferența este lumina. O lumină care s-a întins pe tot spectrul de la galben-portocaliu-roșiatic, ca apoi să se stingă într-un gri, străpuns ușor de accente rozalii. La colecția de față a participat cu poze și Cristi. Vizionare plăcută! 🙂

1

Căsuța din pădure

Umbre pe zăpadă

Umbre pe zăpadă

Un adorabil pui de ciobănesc de Bucovina, al unui localnic care obișnuiește să urce la cabană

Un adorabil pui de ciobănesc de Bucovina, al unui localnic care obișnuiește să urce la cabană

La cabană

La cabană

Ne îndreptăm spre primul obiectiv, Piatra Singuratică și admirăm printre crengi abrupturile Hășmașului Mare

Ne îndreptăm spre primul obiectiv, Piatra Singuratică și admirăm printre crengi abrupturile Hășmașului Mare

Brăduți împodobiți

Brăduți împodobiți

Privire peste Hășmașul Mic

Privire peste Hășmașul Mic

Pe cabluri

La Piatra Singuratică, pe cabluri

Hmm... cam vertical

Hmm… cam vertical

Detaliu

Ne calmăm, și decidem să renunțăm să escaladăm până în vârf. Mai bine admirăm ceva frumos...

Ne calmăm și decidem să renunțăm să escaladăm până în vârf. Mai bine admirăm ceva frumos…

...adică, asta!

De exemplu…

Acum, să căutăm și un loc de unde să vedem apusul. Găsit!

Acum, să căutăm și un loc de unde să vedem apusul. Găsit!

Priviri spre Hășmașul Mare

Priviri spre Hășmașul Mare

Schimbăm subiectul și admirăm și hăinuțele brăduțului

Schimbăm subiectul și admirăm și hăinuțele brăduțului

Mă îndrept spre locul unde vom savura apusul și privesc stânga...

Mă îndrept spre locul unde vom savura apusul și privesc stânga…

...și dreapta

…și dreapta

Cristi e deja la post

Cristi e deja la post

Îmi întorc privirea și pentru prima dată am o imagine de ansamblu cu Piatra Singuratică

Îmi întorc privirea și pentru prima dată am o imagine de ansamblu cu Piatra Singuratică

Hășmașul Mare în nori. Cine a mers acolo pentru apus, nu știu ce-a văzut...

Hășmașul Mare în nori. Cine a mers acolo pentru apus, nu știu ce-a văzut…

Noi însă, am savurat

Noi însă, am savurat

Piatra Singuratică în culori galben-portocalii

Piatra Singuratică în culori galben-portocalii

Ne întoarcem din nou privirea spre soare apune

Ne întoarcem din nou privirea spre soare apune

Hășmașul Mic

Hășmașul Mic

Ceahlău cu Ocolașu Mare se zărește printre brazi

Ceahlău cu Ocolașu Mare se zărește printre brazi

Se schimbă luminile din nou peste Hășmașul MIc

Se schimbă luminile din nou peste Hășmașul MIc

Între timp, Hășmașul Mare, rămâne în nori

Între timp, Hășmașul Mare, rămâne în nori

Ultima frântură de soare...

Ultima frântură de soare…

Înainte să fie înghițit de nori

…înainte să fie înghițit de nori

Licăr roșu sub pinten

Licăr roșu sub pinten

Dintr-o dată s-a schimbat decorul. Pardon, luminile

Dintr-o dată s-a schimbat decorul. Pardon, luminile

Detaliu cu unul din turnurile Pietrei Singuratice

Detaliu cu unul din turnurile Pietrei Singuratice

Se lasă ceața

Se lasă ceața

Ultimul cadru pe ziua de azi

Ultimul cadru pe ziua de azi

A doua zi, ceață, ninsoare, viscol...

A doua zi, ceață, ninsoare, viscol…

În apropiere de Vf. Hășmașul Mare. Temperatura resimțită era sigur mai jos, probabil în jur de -15 grade

În apropiere de Vf. Hășmașul Mare. Temperatura resimțită era sigur mai jos, probabil în jur de -15 grade

Final

Final

“În drumul Dvs nu luaţi nimic, doar imagini, nu omorâţi nimic, doar timpul, nu lăsaţi nimic, doar urmele paşilor voştri….şi mai reveniţi. Oricând!”

2 thoughts on “O Piatră Unicat

Leave a Reply

