Gând curat V

2

“Gândurile, emoțiile, percepția senzorială și lucrurile prin care treci alcătuiesc conținutul vieții tale. Viața mea este lucrul din care îți construiești simțul de sine și viața mea este conținut, sau cel puțin așa crezi.

Uiți în permanență aspectul cel mai evident: sentimentul cel mai lăuntric de Eu sunt nu are nimic de-a face cu ceea ce se întâmplă în viața ta. Sentimentul de Eu Sunt este una cu clipa Acum. Întotdeauna rămâne la fel. În copilărie și la bătrânețe, bolnav sau sănătos, la succes sau la eșec, Eu Sunt – spațiul în care se află clipa Acum – rămâne neschimbat până la cel mai profund nivel. De obicei este confundat cu conținutul, și de aceea experiența ta cu privire la Eu sunt sau clipa Acum este slabă sau indirectă, prin intermediul conținutului vieții tale. Cu alte cuvinte: sentimentul tău de Ființă este ocultat de circumstanțe, de fluxul gândirii și de nenumărate lucruri din această lume. Clipa Acum ajunge să fie ocultată de timp.

Și astfel, uiți de înrădăcinarea ta în Ființă, realitatea ta divină, și te pierzi în lume. Dezorientarea, furia, depresia, violența și conflictul apar atunci când oamenii uită cine sunt.

Și totuși, cât de ușor este să-ți amintești adevărul și să te întorci acasă:

Eu nu sunt gândurile, emoțiile, percepțiile senzoriale și experiențele mele. E nu sunt conținutul vieții mele. Eu sunt viața. Eu sunt spațiul în care se întâmplă totul. Eu sunt conștiința. Eu sunt clipa Acum. Eu sunt.”

Eckhart Tolle – Liniștea Vorbește

Leave a Reply

