Trepte spre cer

Luna august a lui 2011, ne aduce în situația și circumstanțele necesare pentru a ne îndeplini în sfârșit un vis – Piatra Craiului. Ca și noutăți, avem un nou membru în trupă. Ca și perspective asupra turei? Ziua întâi vom parcurge cel mai dificil traseu din țară, cu o urcare în altitudine de peste 1300m și nouă porțiuni de traseu asigurate cu lanțuri (cabluri). În ziua a doua, parcurgerea a mai bine de 60% din creastă pe direcția Sud-Nord, creastă nerecomandată turiștilor neantrenați, plus o coborâre pe grohotiș. Ingrediente îndeajuns de interesante pentru o tură memorabilă. Și cu toate astea Craiul ne-a luat puțin prin surprindere.

Ca și concluzie generală: În România există Piatra Craiului și restul munților. A fost dificil, solicitant și periculos. Dar mai presus de toate SUPERB! Și totuși superb nu poate descrie nici măcar 1% din măreția și splendoarea Craiului. Poate imaginile de mai jos să mai ajute puțin la aceasta.

Traseu: Plaiul Foii – Refugiul Șpirlea – Zaplaz – Șaua Grindului – Vf. Ascuțit – Padina Popii – Refugiul Diana – Plaiul Foii

Transilvania – Saschiz

La Refugiul Șpirlea

Undeva acolo e și traseul nostru

Chiar dacă vulgar, 100% corect pusă problema

Fotomodel

Cristi a denumit moaca asta “Mountain Face”

La Zaplaz

Faceți cunoștință cu Bogdan, noul membru al trupei

Cristi se gândea la lanțurile care ne așteptau

Final de cursă pentru Miță, dar încheiată demn (la modul cel mai serios vorbind, alegere 100% înțeleaptă)

Victorie! Suntem pe creastă…dar unde naiba punem corturile?! :))

Pitstop și schimb de pneuri..ăăă, pardon, de tricouri

Privim înspre Vest

…apoi înspre Est

Verde și alb

…și tot admirăm

Refugiul din Șaua Grindului

Cina

Apus de vis în Crai

Cer de foc

Răsarit în Crai

O dimineață de vis cu Bucegii în față

Postăvaru, Piatra Mare, Ciucaș, Neamțului, Bucegi

Iezer-Păpușa

Parcă ne-am trezi în fiecare dimineață cu peisajul ăsta

Dimineața pe răcoare, caprele ne dau târcoale

Familia a ieșit la ședința foto

Nu ne mai săturăm de așa spectacol

Privind spre Sud

La orizont se văd și Făgărașii

Cei mai harnici intră pe traseu (era cam 7:30)

Plaiul Foii de pe creastă

Ne învăluie marea. Și dintr-o parte…

…și din cealaltă

Refugiul Șpilrea de pe creastă

Contemplând minunăția asta de munte

Raiul pe Pământ

Parcă e “un pic” mai fain la fața locului, nu-i așa Bogdane? 😛

Tot noi, ăia care umblăm pe toate coclaurile – Piscul Baciului sau Vf. La Om – 2237m

Regina munților ni s-a arătat și nouă

Pe creastă

Peisaj tipic de Crai

Porțiune de traseu cu lanț pe Padina Popii

Ultimă privire din Crai

Am simțit nevoia să reiterez un citat de pe un panou din M-ții Călimani:

“În drumul Dvs nu luaţi nimic, doar imagini, nu omorâţi nimic, doar timpul, nu lăsaţi nimic, doar urmele paşilor voştri….şi mai reveniţi. Oricând!”

Titlul a fost inspirat de piesa următoare:

Am plecat departe de oraș
Fără gânduri sau cuvinte scrise
Să mă pierd în munții uriași
Cu tot cu vise…

10 thoughts on “Trepte spre cer

  1. Cristi

    comentariile nota 10… ţi-ai şi adus aminte ce am zis eu când am ajuns pe creastă?… o tură mişto una peste alta… mai mergem… dar mai încolo…

    Reply
  2. Andra

    Super pozele, frumos traseul … am insa o intrebare la Cristi : ce face domne tovarasul asta al tau de e atat de slab?! Ca sunt sigura ca nu e sincer cu mine 😛

    Reply
    1. Cristi

      Andra, să ştii că tovarăşul ăsta al meu… a slăbit că e viaţă grea în Cluj… în plus mănâncă numai prostii… şi are o viaţă foarte nocivă… poate el te minte… dar eu NU… 😉

      Reply
  3. ana maria

    Superbe fotografii!! MI-am adus aminte cu placere de Crai ( eu am fost de 2 ori acolo:) ), dar nu am avut norocul sa prindem marea alpina ( te invidiez pentru asta). Insa, am un comentariu: nu cred ca prima portiune de urcus este cel mai dificil traseu din tara; intradevar, este un traseu greu, dar este asigurat in mare parte de lanturi si este ok. Cred ca mai dificil este Custura Saratii din Fagaras, sau La trei pasi de moarte….
    Oricum, una peste alta, felicitari pentru traseu, mie Piatra Craiului mi s-a lipit de suflet pentru totdeauna.

    Reply
    1. gebeleizis19 Post author

      Mulțumesc de aprecieri Ana Maria! 🙂 Legat de observația ta, considerația asupra traseului am luat-o din descrierea care urmeaza: “Traseu de abrupt, dificil. Nerecomandat pe timp nefavorabil. Este total lipsit de apă. Traseul a fost marcat pentru prima oară de F. Deubel în 1887, fiind cel mai vechi traseu marcat din țara și considerat, încă de pe atunci, ca fiind cel mai dificil traseu din Carpații Românești.” Și mă refeream la un traseu întreg, nu la porțiuni de traseu. E drept că n-am ajuns pe porțiunile respective, dar am auzit de la alții, inclusiv de la tine, despre dificultatea și periculozitatea lor. Ca notă, Custura Sărății a fost asigurată cu lanț de anul trecut, plus încă câteva porțiuni în Făgăraș. Aici sunt detalii: http://www.carpati.org/stire/salvamont_arges_a_echipat_cu_lanturi_custura_saratii/2500/

      Reply

Leave a Reply

