De vorbiţi mă fac că n-aud…

De vorbiţi mă fac că n-aud…

de Mihai Eminescu

De vorbiţi mă fac că n-aud,
Nu zic ba şi nu vă laud:
Dănţuiţi precum vă vine,
Nici vă şuier, nici v-aplaud;
Dară nime nu m-a face
Să mă ieu dup-a lui flaut;
E menirea-mi: adevărul
Numa-n inima-mi să-l caut.

 <<Φ>>

 Extraordinară paralelă între Divinitate și Ego. Divinitatea se află în inimă în timp ce Ego-ul se află în exterior, reprezentat de laudă, etichetarea tuturor oamenilor și a lucrurilor, individualizarea, mentalul, ceea ce ne separă de Dumnezeu, tot ceea ce ne face să fim, într-un cuvânt, mândri. Iar Diavolul spune într-un film celebru: Vanity, definitely my favorite sin.  Să nu uităm din ce cauză are loc căderea Luciferică! E ușor așadar, să ne dăm seama dacă acționăm sau nu întru Lumină, atunci când încercăm cu orice preț să ieșim în față, să ne individualizăm față de ceilalți pentru a ne mândri cu acest lucru, să încercăm să facem cunoscut lumii cine suntem noi, prin acumularea de diplome, titluri, reputații, averi și alte lucruri fără de trebuință. Cât de nefericită s-a dovedit a fi până la urmă această sintagmă Citius Altius Fortius, pentru că secretul stă în cumpătare și echilibru. Oricine se va înălța va fi smerit; și oricine se va smeri va fi înălțat. (Matei 23.12)

Leave a Reply

